Co je náplní práce realitního makléře?

Mnoho lidí si myslí, že práce realitního makléře spočívá pouze v tom, že nafotí nemovitost, zveřejní někde inzerát a čeká. Potom jen přijde s klienty, podepíše smlouvu a shrábne tučnou provizi. Jak jednoduché, že?

Opak je pravdou. Tato profese není tak jednoduchá, jak se zdá. Je krásná, rozmanitá, ale ve většině případů dost složitá. Zahrnuje celou řadu úkolů, které je potřeba zvládnout a rozhodně není pro každého. Ale pokud se pro ni rozhodnete, nabízí možnost seberealizace, osobního růstu a nekončících výzev.

V tomto článku jsme stručně shrnuli náplň práce realitního makléře.


Kde makléř pracuje a jaká je jeho pracovní doba?

Realitní makléř tráví svůj čas částečně v kanceláři a často se pohybuje v terénu. Navštěvuje nemovitosti, setkává se s klienty nebo provádí prohlídky. Díky moderním technologiím může pracovat i z domova.

Jeho pracovní doba není pevně stanovena a může si ji nastavit podle svých vlastních možností.
Tato flexibilita však znamená, že se musí umět přizpůsobit různým pracovním režimům a potřebám klientů. Běžné jsou prohlídky po klasické pracovní době nebo o víkendech.


Telefonování

Každý den makléř komunikuje s různými lidmi. Domlouvá si náborové schůzky, prohlídky, komunikuje s klienty, právníky, finančními poradci, úředníky atd. Z toho důvodu je telefon často považován za jeho nejdůležitější nástroj. Telefonováním, organizováním schůzek a vyřizováním dotazů může někdy trávit hodiny denně. K tomu je nutné mít skvělé komunikační schopnosti, empatii a trpělivost.


Nábor nemovitostí

Makléř musí být schopen přesvědčit vlastníky nemovitostí, aby svěřili prodej svého majetku právě jemu. To zahrnuje prezentaci svých služeb, ukázku předchozích úspěchů a vysvětlení, proč je lepší volbou oproti konkurenci.

Měl by také umět prodávajícímu vysvětlit, proč by měl prodávat nemovitost s realitní kanceláří - více v článku.


Příprava nemovitosti na prodej a nastavení marketingové strategie

Jakmile makléř získá nemovitost k prodeji, začíná fáze přípravy. Ta může zahrnovat zjišťování všech potřebných informací o nemovitosti, správné nastavení prodejní ceny a strategii jejího vývoje, vytváření podrobného marketingového plánu, organizaci focení, natáčení nebo konzultaci s odborníky na home staging apod.

Jak by měl vypadat správný marketing prodeje nemovitosti se dozvíte zde.


Tvorba inzerátu a prezentace nemovitosti

Když má makléř k dispozici všechny potřebné informace a materiály, je čas vytvořit inzerát. Toto zahrnuje psaní popisů, výběr nejlepších fotografií atd. Následně je důležité nastavit efektivní online marketing, aby nemovitost dosáhla co největšího zájmu.

Podívejte se do naší nabídky, jak by měl takový inzerát vypadat.


Komunikace s potencionálními zájemci a realizace prohlídek


Makléř musí být připraven odpovědět na množství dotazů týkajících se nemovitosti. To zahrnuje odpovídání na e-maily, telefonáty a zprávy od zájemců a koordinaci samotných prohlídek. Současně zjišťuje možnosti financování zájemců, případně domlouvá schůzky s finančním poradcem. Potom jezdí na prohlídky, kde prezentuje nemovitost, zodpovídá další dotazy a snaží se ukázat nemovitost v tom nejlepším světle.


Vyjednávání o ceně

Pokud makléř nenajde více zájemců najednou, často se stane, že dostane cenovou nabídku, která je nižší než nabízená cena nemovitosti. V tom případě se z něj stává prostředník pro vyjednávání mezi zájemcem a prodávajícím. Tato role je velmi důležitá, aby se obě strany byly schopny dohodnout na kompromisu a došlo tak k obchodu.

V opačném případě, kdy je zájemců o nemovitost více, může makléř naopak vyjednávat o nejvyšší nabídce.


Příprava smluv, podpisové schůzky a dokončení obchodu

V této fázi makléř koordinuje se všemi stranami, aby se zajistilo, že vše je připraveno pro uzavření obchodu. Připravuje a s klienty podepisuje rezervační smlouvu, koordinuje s advokátem přípravu a podpis kupní smlouvy a ujišťuje se, že je během celého procesu vše v pořádku.

Jakmile dojde k podpisu smluv a převodu peněz do úschovy, makléř se stará o vyřízení záležitostí na katastru nemovitostí - podání návrhu na vklad apod.

Po přepsání nemovitosti a uvolnění prostředků z úschovy předává nemovitost novým majitelům. To zahrnuje přípravu předávacího protokolu, zjištění a sepsání stavu měřidel pro přepis, předání klíčů atd.


A to je vše?

Vše výše popsané je pouze stručný popis prodeje, který je bez problémů. Ve většině případů to však takto jednoduché být nemusí. Mohou se objevit problémy jako rozvod manželů a rozdílné názory na prodej, problémy s financováním, různé dohady mezi kupující a prodávající stranou, právní záležitosti a spousta dalšího.Příběhů se, kterými jsme se setkali je mnoho a vyprávění by bylo na několik dalších článků.


Je toho moc?

Práce realitního makléře je mnohovrstevnatá a složitá. Možná vám připadá, že musí zvládnout spoustu rolí. Musí být dobrý obchodník, právník, psycholog, vyjednavač, marketingový specialista, úředník, asistent, poradce, fotograf atd. Skoro superman, co?

Nebojte se, v Nyxus reality supermany nehledáme. Nabízíme makléřům možnost soustředit se hlavně na obchod, aby mohli poskytovat klientům nejlepší možnou službu. Ostatní záležitosti za ně vyřídíme my a naši spolupracující partneři - advokáti, finanční poradci, profesionální fotografové a další specialisté.

Jak jsme zmínili na začátku, práce realitního makléře rozhodně není pro každého, ale pokud se v ní najdete, nejste líní, chcete pracovat, neustále se posouvat a rozvíjet, je to kouzelná a rozmanitá profese. Profese, kde každý den zažijete něco nového, poznáte spoustu životních příběhů a pomáháte lidem v jednom z nejdůležitějších životních kroků, kterým nákup nebo prodej nemovitosti bezesporu je.

Pokud máte zájem dozvědět se více o této práci a o tom, jak to u nás funguje, mrkněte se do sekce kariéra a pošlete nám kontakt. Rádi se s vámi setkáme a vše vysvětlíme.

Kontaktní formulář

Chcete se dozvědět více?
Vyplňte formulář a my Vás budeme kontaktovat.

*
*
*
*
phone: