Ať už prodáváte dům, byt nebo chatu, existuje několik základních věcí, na které spousta lidí zapomíná. Díky tomu prodej trvá zbytečně dlouho a nebo musí prodávající snižovat cenu, aby nemovitost prodali.
Zde je několik tipů, které Vám pomohou připravit nemovitost na prodej.
Začněte opravou všech závad, které jsou na první pohled viditelné a mohou potenciální kupce odradit. Vyměňte prasklé obklady, opravte kapající kohoutky, nebo třeba špatně fungující dveře. Cílem je ukázat, že je nemovitost dobře udržovaná a kupující by neměl na prohlídce počítat, kolik bude muset investovat do oprav. Samozřejmě pokud nejde o nemovitost k rekonstrukci.
Nikdy však závady nemaskujte a nesnažte se je utajit!
Zdá se to jako banalita, ale něco tak jednoduchého, jako je nová vrstva barvy, nemovitost oživí. Působí pak příjemně a svěže. Investice pár tisíc do výmalby pak může znamenat o několik desítek nebo stovek tisíc vyšší prodejní cenu.
Každý má jiný vkus, proto je důležité zvolit neutrální barvy. Nejlepší volbou je vždy bílá - nemovitost pak působí čistě a světle. Pokud má rád někdo barevné stěny, může si kdykoliv vymalovat podle svých představ. Pestré a divoké barvy mohou spoustu zájemců odradit už na fotkách.
Není nic horšího než nepořádek na fotkách inzerátu. Úklid nemovitosti je nejzákladnější věcí jak pro fotografování/natáčení, tak při prohlídkách. Zájemci se musí na prohlídce cítit příjemně. Prostor působí lépe, když vypadá jako nový a není znát, že ho někdo používá. Nepořádek může navíc opticky zmenšovat prostor, což může být další nevýhodou.
První dojem je při prohlídce nejdůležitější. Zcela jistě bude vypadat jinak prohlídka krásného, uklizeného bytu s příjemnou atmosférou, než prohlídka kde si při otevření dveří zájemce řekne: „proboha to je bordel“.
Kromě úklidu je dobré např. vyvětrat, zapálit svíčky s příjemnou vůní, zajistit přístup dennímu světlu nebo rozsvítit a ujistit se, že je všude ticho a klid. Zájemci by se měli na prohlídce cítit jako doma.
Pokud v nemovitosti bydlíte, je lepší, když se během prohlídky rodina půjde třeba projít. Zájemci by se měli plně soustředit na představy toho, jak by se jim u vás žilo a měli by mít na prohlídku dostatek času. Pokud budou přemýšlet nad tím, že vás zrovna vyrušují při vaření nebo u večeře, budou spěchat, aby byli rychle pryč a nemovitost v nich nezanechá dobrý dojem.
Profesionální příprava nemovitosti na prodej může být tím, co Vaši nemovitost odliší od ostatních. Homestageři dokáží zařídit prostor tak, aby působil co nejatraktivněji a vyhovoval co nejvíce potenciálním zájemcům.
Zájemce neosloví jen z fotek a videa, ale získají ten nejlepší první dojem při prohlídce a dokáží si lépe představit, jak by v nemovitosti mohli žít.
Pokud má Vaše nemovitost zahradu, bude budit lepší dojem, když bude dobře udržovaná. Posekaný trávník, zastřižené keře a pořádek zkrátka působí lépe než zanedbaná zahrada.
I pokud nejste zahradník a běžně se o zahradu nestaráte, udělejte to aspoň teď. Stejně jako v interiéru, je i venku první dojem důležitý a může Vám zvýšit prodejní cenu.
Rekonstrukce je samozřejmě větší investicí, není nutností, ale pokud máte na prodej čas, prostředky a chcete prodat za co nejvíce, určitě se Vám vyplatí. V konečné prodejní ceně se může výrazně promítnout nová koupelna, kuchyně, podlahy, okna nebo i nová fasáda či střecha.
Stav nemovitosti nejvíce ovlivňuje rozhodování kupujících.
Aby si Vaší nemovitosti potenciální zájemci vůbec všimli, musí je zaujmout její prezentace. Její kvalita má proto zásadní vliv. Když bude mít inzerát nekvalitní nebo dokonce rozmazané fotky, nikdo nebude mít chuť si inzerát dále prohlížet. Podívejte se jak může taková prezentace vypadat.
Pamatujte, že klíčem k úspěchu při prodeji nemovitosti je pečlivá příprava. Pokud budete dodržovat těchto pár základních rad, jste na dobré cestě k tomu, abyste svou nemovitost prodali co nejrychleji a za co nejvyšší možnou cenu.
Přemýšlíte nad tím, jestli zvládnete svou nemovitost prodat sami nebo potřebujete pomoc profesionálů? Přečtěte si v našem článku - proč prodávat nemovitost s realitní kanceláří a ne „po vlastní ose“.
Pošlete nám kontakt, my se s Vámi spojíme.
Chcete se dozvědět více?
Vyplňte formulář a my Vás budeme kontaktovat.