Jednou z největších chyb, kterých se prodávající při prodeji nemovitosti (nebo bohužel často i někteří makléři) dopouštějí, je špatná vizuální prezentace. Mnoho z nich jednoduše nafotí svou nemovitost mobilem a bez větší přípravy ji umístí na nějaký inzertní server. Tím se ale připravují o velké množství potenciálních zájemců a často jsou nuceni snižovat cenu, aby vůbec našli kupce.
V tomto článku se dozvíte proč je tato chyba zcela zásadní a proč je prezentace nemovitosti, společně se správně nastaveným marketingem, tak důležitá.
Každá reklama v jakémkoliv odvětví musí potenciální zájemce oslovit. Ať už se jedná o jídlo, oblečení nebo například auta. Pokud byste si chtěli koupit auto a viděli byste inzerát se zanedbaným, špinavým autem od bláta a ještě by byly použity nekvalitní fotky, pravděpodobně byste tento inzerát ani nerozklikli a dívali byste se na inzeráty jiné.
Stejně tak je to u nemovitostí. Pokud inzerát nezaujme na první pohled nebo naopak zájemce odradí, bude na něj reagovat velmi malé množství lidí nebo vůbec nikdo. Tento inzerát pak bude muset zaujmout něčím jiným a to cenou. Prodávající se tak zbytečně připraví o peníze.
Inzerátů s nemovitostmi na prodej je mnoho a proto je potřeba zaujmout kupující na první pohled. Proto jsou profesionální fotografie klíčové.
Pokud chcete zvýšit atraktivitu nemovitosti ještě více, je potřeba ji do prodeje připravit. Úplné minimum by měl být úklid a oprava závad. V ideálním případě je nemovitost potřeba vymalovat - působí pak svěže a nově.
Dalším krokem, který dokáže vizuálně pomoct je homestaging. Pokud je nemovitost prázdná, vždy je lepší ji vybavit nábytkem. Nejen kvůli tomu, aby vypadala lépe v inzerci, ale také aby se v ní zájemci cítili útulně. Díky homestagingu si také dokáží lépe představit, jak by se jim zde žilo.
Pokud je vybavena moderním, pěkným nábytkem, stačí použít doplňky a dekorace.
Druhou velkou chybou majitelů nemovitostí je, že umístí inzerát na nějaký inzertní realitní server a myslí si, že to zvládnou prodat sami bez realitky. Samozřejmě se jim to může povést, ale ve většině případů se připraví o peníze. Proč?
Nejčastěji používané servery mají velmi malou návštěvnost. Pokud prodávající umístí inzerát pouze na jeden, osloví např. 5-10% trhu. I když bude mít pěkné fotografie, nikdy nemůže oslovit všechny potenciální zájemce. Co když je někde někdo, kdo by byl ochoten zaplatit za jeho nemovitost více, ale bohužel se o nemovitosti nedozví?
Aby měl prodávající jistotu, že oslovil úplně celý trh, musel by umístit inzeráty na všechny nejnavštěvovanější realitní servery. Ale ani to by nestačilo.
V dnešní době jsou důležitou součástní realit sociální sítě. Jen díky cílené, placené propagaci dokážeme oslovit 100% potenciálních zájemců a máme tak jistotu, že můžeme za nemovitost získat maximální možnou cenu.
Na konci května nás oslovil majitel krásného, moderního, mezonetového bytu ve Strašnicích, že by chtěl pomoct s jeho prodejem. Vytvořili jsme cenový odhad, dohodli jsme se na postupu prodeje a pustili se do práce.
V bytě tehdy bydlel nájemník. Majiteli jsme doporučili, že by bylo lepší prodávat byt bez něj, takže jsme nejdříve nějakou dobu čekali, až se vystěhuje. Proč je z našeho pohledu lepší prodávat byt bez nájemníka si můžete přečíst zde.
Když se nájemník vystěhoval a byt byl prázdný, vybavili jsme jej nábytkem a doplňky. Poté jsme jej nafotili, vytvořili video prohlídku a reklamní video ve formě reels na sociální sítě. 21.7. jsme spustili inzerci současně s placenou reklamou na sociálních sítích. Na detaily inzerátu se můžete podívat zde.
Je nutno podotknout, že jsme byt začali nabízet za vyšší cenu, než byl stanovený odhad - dle dat z katastru nemovitostí, nabízených nemovitostí v okolí a našich zkušeností. Byl to trošku risk, protože kvůli tomu, že je byt dvoupatrový a nemá oddělenou ložnici, není vhodný pro rodiny nebo starší lidi. Tím je okruh zájemců výrazně užší než u klasických bytů. Byt je ale atypický a pěkný, proto to stálo za zkoušku.
Díky profesionální prezentaci a správně nastavenému marketingu našel Martin Janík zájemce po 3 týdnech v nabídce.
Za tuto dobu inzerát navštívilo na realitních serverech a našem webu celkem 9 611 lidí. Z toho bylo 4 790 návštěv pouze na našem webu díky propagaci na sociálních sítích.
Kvůli tomu, že byla prodejní cena na hraně, zde proběhly pouze 3 prohlídky a pouze jeden zájemce se rozhodl, že byt koupí. Díky cílené reklamě jsme oslovili maximální počet potenciálních zájemců a dokázali jsme tak rychle najít kupce za maximální možnou cenu.
Pošlete nám kontakt, my se s Vámi spojíme.
Chcete se dozvědět více?
Vyplňte formulář a my Vás budeme kontaktovat.