Kvalitní prezentace je pro úspěšný prodej nemovitosti klíčová

Jednou z největších chyb, kterých se prodávající při prodeji nemovitosti (nebo bohužel často i někteří makléři) dopouštějí, je špatná vizuální prezentace. Mnoho z nich jednoduše nafotí svou nemovitost mobilem a bez větší přípravy ji umístí na nějaký inzertní server. Tím se ale připravují o velké množství potenciálních zájemců a často jsou nuceni snižovat cenu, aby vůbec našli kupce.

V tomto článku se dozvíte proč je tato chyba zcela zásadní a proč je prezentace nemovitosti, společně se správně nastaveným marketingem, tak důležitá.

 

Význam kvalitní, profesionální prezentace

Každá reklama v jakémkoliv odvětví musí potenciální zájemce oslovit. Ať už se jedná o jídlo, oblečení nebo například auta. Pokud byste si chtěli koupit auto a viděli byste inzerát se zanedbaným, špinavým autem od bláta a ještě by byly použity nekvalitní fotky, pravděpodobně byste tento inzerát ani nerozklikli a dívali byste se na inzeráty jiné.

Stejně tak je to u nemovitostí. Pokud inzerát nezaujme na první pohled nebo naopak zájemce odradí, bude na něj reagovat velmi malé množství lidí nebo vůbec nikdo. Tento inzerát pak bude muset zaujmout něčím jiným a to cenou. Prodávající se tak zbytečně připraví o peníze.

Inzerátů s nemovitostmi na prodej je mnoho a proto je potřeba zaujmout kupující na první pohled. Proto jsou profesionální fotografie klíčové.



 

Homestaging a příprava nemovitosti na prodej

Pokud chcete zvýšit atraktivitu nemovitosti ještě více, je potřeba ji do prodeje připravit. Úplné minimum by měl být úklid a oprava závad. V ideálním případě je nemovitost potřeba vymalovat - působí pak svěže a nově.

Dalším krokem, který dokáže vizuálně pomoct je homestaging. Pokud je nemovitost prázdná, vždy je lepší ji vybavit nábytkem. Nejen kvůli tomu, aby vypadala lépe v inzerci, ale také aby se v ní zájemci cítili útulně. Díky homestagingu si také dokáží lépe představit, jak by se jim zde žilo.

Pokud je vybavena moderním, pěkným nábytkem, stačí použít doplňky a dekorace.

 

Marketing a sociální sítě

Druhou velkou chybou majitelů nemovitostí je, že umístí inzerát na nějaký inzertní realitní server a myslí si, že to zvládnou prodat sami bez realitky. Samozřejmě se jim to může povést, ale ve většině případů se připraví o peníze. Proč?

Nejčastěji používané servery mají velmi malou návštěvnost. Pokud prodávající umístí inzerát pouze na jeden, osloví např. 5-10% trhu. I když bude mít pěkné fotografie, nikdy nemůže oslovit všechny potenciální zájemce. Co když je někde někdo, kdo by byl ochoten zaplatit za jeho nemovitost více, ale bohužel se o nemovitosti nedozví?

Aby měl prodávající jistotu, že oslovil úplně celý trh, musel by umístit inzeráty na všechny nejnavštěvovanější realitní servery. Ale ani to by nestačilo.

V dnešní době jsou důležitou součástní realit sociální sítě. Jen díky cílené, placené propagaci dokážeme oslovit 100% potenciálních zájemců a máme tak jistotu, že můžeme za nemovitost získat maximální možnou cenu.


Reálný příklad

Na konci května nás oslovil majitel krásného, moderního, mezonetového bytu ve Strašnicích, že by chtěl pomoct s jeho prodejem. Vytvořili jsme cenový odhad, dohodli jsme se na postupu prodeje a pustili se do práce.

V bytě tehdy bydlel nájemník. Majiteli jsme doporučili, že by bylo lepší prodávat byt bez něj, takže jsme nejdříve nějakou dobu čekali, až se vystěhuje. Proč je z našeho pohledu lepší prodávat byt bez nájemníka si můžete přečíst zde.

Když se nájemník vystěhoval a byt byl prázdný, vybavili jsme jej nábytkem a doplňky. Poté jsme jej nafotili, vytvořili video prohlídku a reklamní video ve formě reels na sociální sítě. 21.7. jsme spustili inzerci současně s placenou reklamou na sociálních sítích. Na detaily inzerátu se můžete podívat zde.

Je nutno podotknout, že jsme byt začali nabízet za vyšší cenu, než byl stanovený odhad - dle dat z katastru nemovitostí, nabízených nemovitostí v okolí a našich zkušeností. Byl to trošku risk, protože kvůli tomu, že je byt dvoupatrový a nemá oddělenou ložnici, není vhodný pro rodiny nebo starší lidi. Tím je okruh zájemců výrazně užší než u klasických bytů. Byt je ale atypický a pěkný, proto to stálo za zkoušku.
 

Prodáno za 3 týdny v nabídce

Díky profesionální prezentaci a správně nastavenému marketingu našel Martin Janík zájemce po 3 týdnech v nabídce.

Za tuto dobu inzerát navštívilo na realitních serverech a našem webu celkem 9 611 lidí. Z toho bylo 4 790 návštěv pouze na našem webu díky propagaci na sociálních sítích.

Kvůli tomu, že byla prodejní cena na hraně, zde proběhly pouze 3 prohlídky a pouze jeden zájemce se rozhodl, že byt koupí. Díky cílené reklamě jsme oslovili maximální počet potenciálních zájemců a dokázali jsme tak rychle najít kupce za maximální možnou cenu.


Potřebujete poradit s prodejem Vaší nemovitosti?

Pošlete nám kontakt, my se s Vámi spojíme.

Kontaktní formulář

Chcete se dozvědět více?
Vyplňte formulář a my Vás budeme kontaktovat.

*
*
*
*
email: