"Když dva dělají totéž, není to totéž!"
Aneb proč je důležité dobře vybrat realitní kancelář?

Chcete prodat Vaši nemovitost a nevíte, kterou realitní kancelář si vybrat pro spolupráci? V tomto článku se dozvíte, proč je důležité vybrat si správně a podle čeho vybírat.

Za vše mluví tento případ

Na podzim roku 2022 se dnes již bývalá majitelka nádherného mezonetového bytu 4+kk - 125 m2 v Zahradníčkově ulici v Praze 5 - Košířích rozhodla k velkému životnímu kroku. Prodat tento byt, který vlastnila více než 20 let, a přestěhovat se mimo Prahu.

Chvíli byt nabízela sama, následně začala byt prodávat s nejmenovanou realitní kanceláří. Ta jej měla v nabídce od začátku roku 2023 až do září. Za tuto dobu se byt nepodařilo prodat ani při snižování ceny.

Majitelka nebyla spokojená s neúspěšnou spoluprací, kterou podtrhovala ještě neuspokojivá komunikace ze strany makléřky. Rozhodla se tedy v září 2023 spolupráci ukončit a prodej pozastavit.


Pak jsme přišli na řadu my

V listopadu 2023 majitelka znovu zkusila nabízet byt sama a poprvé se dostala do kontaktu s naším makléřem Filipem Jirků. Následovala osobní schůzka a dohodnutí podmínek spolupráce.

Před Vánoci jsme se pustili do příprav prezentace, která obsahovala profesionální fotografie, video prohlídku včetně záběrů z dronu, 3D virtuální prohlídku a vlastní web pro nemovitost.



Jak inzerát vypadal si můžete prohlédnout zde - Prodej bytu 4+kk - 125 m2, Zahradníčkova, Praha 5 - Košíře.

Nabídku jsme zveřejnili 2.1.2024. Důležité je zmínit, že inzerovaná cena nebyla o nic nižší, než za jakou byl byt nabízen předchozí realitní kanceláří – 12 890 000 Kč.

Zájemci se začali ozývat hned, prohlídky probíhaly několikrát do týdne a 12. ledna přišli na prohlídku i manželé David s Lucií, kterým se byt líbil a po doladění smluvní dokumentace došlo k podpisu rezervace dne 28. ledna 2024 – 26 dní po zveřejnění.

Za necelé čtyři týdny se nám tedy podařilo prodat byt, který se jiné realitní kanceláři nepodařilo prodat za 9 měsíců. Před rezervací proběhlo 9 prohlídek a po podpisu rezervační smlouvy se nám ozvalo ještě dalších 6 zájemců, kteří by o byt měli zájem.


Co bylo klíčem k úspěchu?

Za tím, že jsme byli úspěšnější než jiná RK nebo samotná majitelka, je hlavně propracovaný marketing. Kromě výše zmíněných profesionálních fotografií, video prohlídky nebo virtuální prohlídky hrály velkou roli hlavně sociální sítě. 4 klienti z 9, kteří byli na prohllídce, narazili na reklamu na tento byt právě na nich.

Když bychom se podívali např. na čísla návštěvnosti inzerátu, tak od 2.1. do 28.1. navštívilo inzerát na s-realitách 2 027 lidí. Díky propagaci na sociálních sítích zaznamenal inzerát na našem webu 2 836 návštěv.



Vyplývá z toho jediné. S profesionální, atraktivní prezentací dokážeme díky cílené reklamě oslovit více potenciálních zájemců. A na sociálních sítích dokážeme navíc oslovit lidi, kteří nenavštěvují realitní servery a nemovitosti aktivně nevyhledávají. Přesto však mohou nemovitost, která je zaujme, koupit.


Proč je tedy důležité vybrat správnou RK?

Realitních kanceláří a realitních makléřů je na českém trhu spousta. Bohužel ne všichni dělají svou práci na profesionální úrovni.

Pokud si vyberete špatně, může Vás to stát spoustu času a nebo hůře - spoustu peněz. Pokud totiž realitní makléř nevěnuje Vaší nemovitosti dostatek úsilí, neudělá profesionální prezentaci nebo neumí správně cílit reklamu na sociálních sítích, stane se to, že inzerátem nikoho neosloví.

Inzerát nemovitosti je reklama jako na cokoliv jiného. Jeho úkolem je zaujmout co nejvíce lidí, kteří se na nemovitost přijdou podívat. Pokud nezaujme hezkou prezentací, musí zaujmout něčím jiným, a tím už může být jedině cena. Takže se může stát, že Vaši nemovitost prodá, ale bude to za daleko nižší cenu, než byste mohli reálně získat.


A jak vybírat?

Je to vcelku jednoduché. Abyste realitního makléře nebo realitní kancelář vybrali správně, stačí se podívat na jeho/její webové stránky nebo sociální sítě - Facebook, Instagram nebo Youtube. Tam zjistíte za prvé, jak se prezentuje a jestli je Vám sympatický. Za druhé tam uvidíte, jak vypadá jeho prezentace nemovitostí. A za třetí také uvidíte úspěchy, podle kterých je jasné, jestli svou práci dělá dobře.

Pokud se Vám vše líbí a chtěli byste, aby takto vypadal i prodej Vaší nemovitosti, zkuste jej oslovit a domluvte si osobní setkání, kde se seznámíte i s jeho jednáním.

Naopak se vyvarujte těm, u kterých vidíte nekvalitně zpracovanou nabídku. Makléř, který nedokáže investovat např. jen do profesionálních fotek, bude těžko investovat desítky tisíc do propagace na sociálních sítích apod.

Hlavně vybírejte pečlivě, jde přece o Vaše peníze a chcete nemovitost prodat za co nejvyšší cenu.


Proč prodávat s realitní kanceláří?

Přemýšlíte nad tím, jestli zvládnete svou nemovitost prodat sami nebo potřebujete pomoc profesionálů? Přečtěte si v našem článku - proč prodávat nemovitost s realitní kanceláří a ne „po vlastní ose“.

 

Máte dotazy ohledně prodeje Vaší nemovitosti?

Pošlete nám kontakt, my se s Vámi spojíme.

Kontaktní formulář

Chcete se dozvědět více?
Vyplňte formulář a my Vás budeme kontaktovat.

*
*
*
*
email: